Prije nego me stigne Dragecova poruka, evo izvještaja... Zapravo, izvještaj će biti upute kako ponoviti izlet. Dade se zaključiti onda da je bilo dobro ;) Bilo nas je desetak iz Velebita i dvoje dodatnih.

Parking i ishodište je u Kupčini Žumberačkoj, preko puta lokalnog DVD je napuštena škola i tu stane par autiju: https://goo.gl/maps/kreSR4at8DZwixTC9 (Mi smo kretali s druge lokacije al ovo je bolja opcija)

Hodate dalje kroz selo u smjeru zapada i nakon ribnjaka Vrabec ima jedna žuta kuća sa živicom od čempresa i ruzinavim traktorom, e tu treba skrenut desno na put i nastaviti kroz manju dolinu. U dolini se držat desnog ruba jer je prohodnije. Na kraju doline krene šumski put koji vas u par serpentina digne gore na breg i dalje samo pravo po hrptu do zaselka Talani. Ima tu više ljepih livada sa pogledom na Sv. Geru i Pliješ, teško da tu nećete odmorit malo. Nastavite dalje u selo Kekići čiju okolicu vrijedi pogledati (skrenite malo s glavnog puta). Nastavljate dalje u smjeru sjevera (slobodno po livadama) sve do asfaltne ceste di če biti i prve markacije.
(Tu je i opcija nastaviti po cesti u smjeru zapada 2km do poznatog Sopotskog slapa, pa nazad istom cestom. Karta pokazuje i neki makadam / šumski put koji zaobiđe cestu al to nisam isprobao.)

Neposredno prije ceste treba skrenuti oštro desno po markiranoj stazi br. 20 i spustiti se do sela Draga. Od sela Draga dalje po 20tki do Starog Grada Žumberka koji je djelomično renoviran. Spuštate se nazad sa Grada i nastavljate dalje po 20tki. Prvo slijedi lijepi spust preko par potoka pa oštar uspon. Nakon tog uspona staza je dalje milina, fino vijuga po bregima. Kad markacija naglo skrene lijevo dole vi se zahvalite i nastavite ravno po ugodnoj nemarkiranoj stazici dok ne dođete do malog raspela u šumi.

Opcija za one s posebno istaknutim interesom prema baštini Žumberka, ne odvojite se od markacije, nego fino ruku pod ruku s markacijom spustite se do groblja nakon kojeg skrenete lijevo po cestici do Stupa Srama (lokalna znamenitost). Tu je i crkva Sv. Nikole biskupa, a od Stupa kreće i stazica do Novog Grada Žumberačkog od kojeg baš i ne bute puno vidi osim tu i tamo hrpu kamenja koja liči na temelje (stare slike pokazuje da je još '33 bio dosta dobro vidljiv). Nakon razgledavanja, vratite se do groblja i kod kapije skrenete lijevo na šumski put kojim se popnete do onog istog raspela iz gornjeg odlomka.

Od raspela samo dalje hodate po rijetko lijepoj stazici u smjeru juga prema "vrhu" Pirišće nakon kojeg se spuštate nazad u Kupčinu Ž. Na cesti skrenete desno i ubrzo ste kod škole tj parkinga.

Manji krug samo sa Starim Gradom je 13,5 km i 700 vm, a dulji krug s obilaskom oba Grada je 15 km i 800 vm. Veći dio kruga nije markiran al snalaženje je jednostavno. I GSS i SMAND imaju karte koje pokrivaju ovaj dio.
Btw, u povratku je usput https://www.zumberacki-raj.com.hr/ ;)